Account aanmaken 
Zodra u een bestelling bij ons plaatst heeft u de mogelijkheid om een account aan te maken. Na het aanmaken van een account heeft u de mogelijkheid uw bestelhistorie in te zien en persoonlijke gegevens wijzigen. Vanuit de bestelhistorie kunt u eenvoudig producten opnieuw bestellen. 

Bestelling plaatsen 
Ga naar het artikel van uw keuze en klik op de knop 'Bestel'. Heeft u alle artikelen van uw keuze in de winkelwagen gelegd, ga dan naar de winkelwagen rechts bovenaan de pagina. Klik op de knop “Kijk en bewerk winkelwagen”. U bent nu in de winkelwagen. Hier kunt u desgewenst nog het een en ander wijzigen. Heeft u iets gewijzigd? Klik dan op de knop “Update winkelwagen”. Bent u klaar met winkelen? Klik dan op de knop 'Ga door naar afrekenen'. 

Persoonlijke gegevens opgeven 
Om uw bestelling te kunnen verwerken, vragen wij u om enkele persoonlijke gegevens in te vullen. Heeft u al een account bij bosanshop.be? Log dan eenvoudig in met uw e-mailadres en wachtwoord. Bestelt u voor het eerst, dan vragen wij u om een account aan te maken. Heeft u een contract met ons afgesloten? Dan zullen wij op de definitieve orderbevestiging uw korting verrekenen. Controleer uw bestelling. Is uw bestelling akkoord? Klik dan op de knop “Plaats uw bestelling”. U ontvangt een bevestiging van uw bestelling per e-mail. 

Verzend- en montagekosten 
Vracht- en eventuele montagekosten worden door ons na het plaatsen van uw bestelling berekend. Wij berekenen dit ondermeer aan de hand van het netto goederenbedrag en het verzendvolume. Derhalve kunnen wij u in eerste instantie de verzendwijze nog niet berekenen. De eventuele kosten hiervan vermelden wij op onze definitieve orderbevestiging, welke u binnen enkele dagen na het plaatsen van uw bestelling ontvangt. Wij hanteren de volgende tarieven voor verzending en montage:

  • Al onze prijzen zijn exclusief BTW, vracht- en eventuele montagekosten.
  • Spelmaterialen die via een pakketdienst geleverd worden op een afleveradres binnen Nederland of België, worden belast met € 20,00 verzend- en administratiekosten per zending.
  • Volumineuze of zware producten worden via onze eigen transportdienst geleverd op een afleveradres binnen Nederland of België. Hiervoor brengen wij 5% van het netto goederenbedrag exclusief BTW en kilometertoeslag als verzend- en administratiekosten in rekening. Indien de zending niet afgeleverd kan worden op de begane grond, worden de vrachtkosten verdubbeld.
  • De minimale verzend-en administratiekosten voor volumineuze of zware producten die wij via onze eigen transportdienst binnen Nederland of België vervoeren is € 50,00 exclusief BTW.
  • Naleveringen zijn vrijgesteld van vrachtkosten.


Bezorging 
Volumineuze artikelen en/of artikelen die gemonteerd moeten worden, worden door onze eigen transportdienst bij u afgeleverd. Hiervoor maakt onze afdeling planning een afspraak met u. 
Kleine artikelen, zoals bijvoorbeeld spelmateriaal, worden via een pakketdienst verzonden. Wij kunnen hiervoor geen bezorgafspraak met u maken.

Betaalwijze 
Bent u een nieuwe klant bij Bosan dan hanteren wij voor de eerste levering de betalingsconditie “Betaling voor verzending”. Zodra uw betaling bij ons is bijgeschreven zullen wij uw bestelling verzenden. Heeft u al vaker een bestelling bij ons geplaatst dan ontvangt u een factuur. Het voor uw aankopen verschuldigde bedrag dient vervolgens binnen een termijn van 14 dagen na factuurdatum in zijn geheel, zonder enige aftrek of verrekening, door Bosan ontvangen te zijn.

Garantie & reparatie

Hoe kan ik een klacht melden? 
Maak een melding van uw klacht op info@bosan.be U kunt uw klacht bij ons melden onder vermelding van uw klant- en factuurnummer. Vermeldt volledig en duidelijk de omschrijving van uw klacht. Het verdient onze voorkeur om foto- of videomateriaal mee te sturen. 

Product defect ontvangen 
Heeft u een defect product ontvangen? Vermeldt de schade op het transportbewijs en maak een melding van uw klacht op info@bosan.be. Als het mogelijk is, ruilen we het defecte artikel direct om. 

Klacht of defect binnen garantie 
Heeft u een klacht gemeld, dan bekijken we of de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, op uw situatie van toepassing zijn. Als de klacht gegrond is, komen alle kosten (inclusief verzendkosten) binnen de garantietermijn voor rekening van Bosan

Garantieperiode 
Heeft u bij ons een artikel gekocht en gaat dit na een bepaalde tijd stuk? Wij volgen bij het afhandelen van artikelklachten uiteraard de wet en de algemene voorwaarden.


Reparaties 
Ondanks onze hoge kwaliteit kan het zijn dat er sporttoestellen of sportinstallaties niet meer goed functioneren. Wij begrijpen dat deze snel gerepareerd moeten worden. Bosan denkt hierin graag met u mee en zal er alles aan doen om het defect zo snel mogelijk op te lossen. Indien er direct actie ondernomen moet worden dan stellen wij alles in het werk om snel bij u ter plaatse te zijn. Mocht de reparatie in onze fabriek in Haaksbergen plaatsvinden, dan verzorgen wij de (de)montage en het transport. Reparaties krijgen bij ons in de fabriek direct voorrang en zullen na reparatie per omgaande bij u worden afgeleverd.  

Veel gestelde vragen
Uw artikel niet gevonden? 
Wij proberen zoveel mogelijk sporttoestellen, sportinstallaties, turntoestellen en spelmateriaal aan te bieden. Indien er producten zijn die nog niet in deze shop vermeldt staan, kunt u een e-mail met uw vraag sturen naar info@bosan.be 

Moment van levering 
Wij streven ernaar uw bestelling zo spoedig mogelijk te verzenden. Sommige producten zijn maatwerk en zijn derhalve niet direct beschikbaar. Neem gerust contact met ons op voor een indicatie van de levertijd. 

Waarom een account aanmaken? 
U heeft de mogelijkheid uw bestelhistorie in te zien en persoonlijke gegevens wijzigen. Vanuit de bestelhistorie kunt u eenvoudig producten opnieuw bestellen.

De website en/of webshop worden niet goed weergegeven 
Als u de Bosan website al eens bezocht heeft wordt de nieuwe website mogelijk niet goed weergeven. Dit is eenvoudig op te lossen door de recente geschiedenis van uw browser te wissen, of de cache te legen.

Oudere en alternatieve besturingssystemen en browsers geven de Bosan website en webshop minder goed weer. wij adviseren u gebruik te maken van een actuele versie van uw internetbrowser. 

Hoe lang blijven mijn artikelen in de winkelwagen staan? 
Als u een account heeft aangemaakt in onze webshop EN uw internetbrowser accepteert cookies, dan wordt uw bestelling onthouden.  

Service & Contact

E-mail 
Stuur een e-mail naar info@bosan.be en u krijgt zo snel mogelijk antwoord. 

Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/ m vrijdag tussen 8.00 – 16.30 uur) op telefoonnummer: +32 (0)9-3301780